استراتژی سئو خبری غلبه بر رقبا در گوگل نیوز!
آموزش سئو سایت خبری
به طور خلاصه، کمپین سئو سرمایهگذاری بلندمدت برای موفقیت کسبوکار شما در دنیای دیجیتال است. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم. ارائه گزارش به شما نشان می دهد تلاشهای تیم سئو به چه اندازه در روند بهبود سایت و نتایجی که به دست آمده کمک کرده است. این گزارش به صورت دوره ای و در بازه زمان های مختلف به شما ارائه داده می شود تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای سایت خود بگیرید.
ولی یک سوال دارم مقالات سبز یا همون محتواهای ماندگار و اخبار به چه نسبتی باید در سات منتشر بشه؟ منظورم اینه کدوم باید تعدادش بیشتر باشه.. محتوای سبز بر خلاف مقالاتی که فقط برای یک بازه زمانی مشخص سرچ دارند، ارزش طولانی مدت برای سایت شما به همراه دارد. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. مدت زمان لازم برای فعال شدن گوگل نیوز برای سایت شما ممکن است متفاوت باشد. پس از تأیید کد، گوگل سایت شما را بررسی میکند تا مطمئن شود که شرایط گوگل نیوز را برآورده میکند.
مثلاً اگر همین متن را به یک گویشور زبان فارسی در تاجیکستان نشان دهید، احتمالاً هیچ از آن سر در نمیآورد. شاید بگویید خدمات یا محصولاتی که من در وب سایت ارائه می دهم مخصوص افرادی است که زبان من را می فهمند و می توانم به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنم. دستهبندی دیگری هم وجود دارد که برخی از سئوکارها بر اساس آن به تدوین استراتژی سئو خود میپردازند. اگر می خواهید افراد به سایت شما مراجعه کرده و وقت خود را در آنجا بگذرانند ، طوری صحبت کنید که آنها مطالب شما را درک کنند. محتوای شما باید به شکلی نوشته شود که اکثر مردم بتوانند آنرا درک کنند وقابل فهم باشد.
کاربران اکنون میتوانند یک محصول را در فروشگاههای آنلاین با جستجوی تصویری (Visual Search) پیدا کنند، به همین دلیل کسبوکارها باید روی بهینهسازی تصاویر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، ترکیب متن و تصویر در جستجو باعث شده که سئو بصری (Visual SEO) اهمیت دوچندانی پیدا کند. در این روند، گوگل از شبکههای عصبی (Neural Networks) برای پردازش بهتر دادههای تصویری استفاده میکند و بنابراین، کیفیت و ارتباط تصویر با محتوای صفحه از نظر سئو حیاتی است. برندهایی که از گرافیکهای تعاملی (Interactive Graphics) و محتوای بصری غنی (Rich Visual Content) استفاده میکنند، در نتایج جستجو جایگاه بهتری خواهند داشت. تولید محتوا نباید صرفا برای موتورهای جستجو نوشته شود و نباید از نظر معنایی و درستی بی فایده باشد. لازم به ذکر است اگر محتوایی که ایجاد میکنید صرفا برای گوگل نوشته شده باشد تاثیر منفی در سئو سایت شما می گذارد، پس محتوایی بنویسید که به نیازهای کاربران پاسخ داده شود تا سایت مورد اعتماد آنها قرار گیرد.
اگر سایت شما شرایط را برآورده کند، گوگل آن را در گوگل نیوز فهرست میکند. توصیه میشود هر بار که تغییری در سایت خود ایجاد می کنید گزارشات مرکز انتشار خبر را کنترل کنید و اگر نیاز بود بخش های مختلف آن را به روز رسانی کنید. روزی را تصور کنید که در آن خبر نه غریبۀ کوچههای تنگ و تاریک، بلکه همسایهای مهربان بر آستانۀ درب خانهتان باشد. هر بامداد، با نسیم تازۀ اطلاعات از خواب برخیزید و با چشمانی گشوده، نبض جهان را در دستان خود بگیرید. این رؤیا دیگر دور نیست، گوگل نیوز، این پنجره شفاف به سوی جهان، واقعیت دنیای خبر را دگرگون کرده است.
باید بدانید که با رعایت قوانین کلی سئو نمی توان تمام سایت ها را ارتقا داد. با اضافه کردن AMP یک نسخه از صفحات شما در گوگل ذخیره می شود و کاربران در هنگام کلیک بر روی وب سایت شما در واقع وارد سایت گوگل شده اند. دسترسی کاربران با سرعت بالا و بدون محدودیت به صفحات سایت شماست همچنین سایت هایی که قابلیت AMP را بر روی سایت هایشان فعال می کنند با جدید ترین الگوریتم های گوگل تطابق بیشتری خواهند داشت. اگر در ابتدای راه هستید یا بودجه کمی برای سئو سایت های خبری دارید، بهتر است به صورت اختصاصی روی یک حوزه خاص کار کنید. ابتدا اینکه شما می توانید بجای کار روی چند بخش به صورت ناقص و ضعیف، یک حوزه را با قدرت جلو برده و تمامی هزینه ها را برای ان اختصاص دهید. در مرحله دوم، شما در بین کاربران گوگل به عنوان متخصص در ان زمینه شناخته می شوید و اعتماد به شما بیشتر شده و در نتیجه سریعتر رتبه های بالا را خواهید گرفت.
در طراحی سایت های خبری نحوه نمایش اطلاعات به کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازدیدکننده سایت باید بتواند در کمترین زمان ممکن اطلاعات لازم یا اخبار دلخواه خود را پیدا کرده و مطالعه نماید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که چیدمان سایت ساده و در عین حال کاربردی باشد. بعد از گذشت مدتزمان فوق میتوانید نتایج استراتژیهای سئو تدوین شده را مشاهده کرده و انتظار داشته باشید که وبسایت شما در بین برترین رتبههای گوگل قرار بگیرد. فاکتورهای گوناگونی میتوانند زمان فوق را طولانیتر یا کوتاهتر کنند که شامل میزان رقابت موجود، شکل و ساختار کلی وبسایت، مدت زمانی که از راهاندازی سایت گذشته، کلمات کلیدی، میزان محتواهای موردنیاز و کیفیت آنها و… هستند. یکی از پرسشهایی که در زمینهی خدمات سئو سایت خبری ذهن مشتریان را به خود جلب میکند مدتزمان لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب است.
اما در همین حوزه، تکنولوژیهای جدیدی وارد بازار شده که بدون شک سایتهای کمتری در حال بهینهسازی با کلیدواژههای آن هستند؛ مثلاٌ هواپز یا نوشابه ساز. با تمرکز کردن بر این کلیدواژهها و بهینهسازی محتوای سایت بر اساس آنها، به سرعت به نتیجه دلخواه خواهید رسید. درواقع شما با استفاده از شکاف محتوایی، میتوانید از نقطه ضعف رقبا برای پیشرفت خودتان استفاده کنید. بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتیاین جستجو در ایران هنوز آنقدرها محبوب نشده و برای کاربران کمی غریب است. با این حال آمارهای جهانی نشان میدهد که کاربران پرمشغلهی زمان ما این تکنولوژی را دیوانهوار دوست دارند.
کسب رتبه و جذب مخاطب از طریق محتوا به مرور زمان انجام می شود و نیازمند صبر است. میتوانید در ابتدا، هفتهای دو الی سه مقاله با رعایت استراتژی سئو داخلی، در سایت بارگذاری کنید و به مرور زمان بارگذاری مقالات را افزایش دهید. وقتی در مورد آنالیز سایت رقبا صحبت میکنیم، منظورمان فقط مشخصات فنی سایت نیست؛ بلکه باید به محتوای سایت هم توجه داشته باشید. ممکن است از بررسی یک مقاله در سایت رقیب، به این نتیجه برسید که میتوانید به جزئیات بیشتری بپردازید که مخاطبان به دنبال آن هستند. دیجیتال مارکتینگ فرآیند پیچیدهای است که شامل اقدامات و برنامهریزیهای زیادی است. در این فرآیند، شما نه تنها نیاز به انجام سئو دارید، بلکه کمپینهای بازاریابی دیجیتال را نیز راهاندازی میکنید.
پس از انتشار مطالب جدید یا بهینهسازی مجدد مطالب قدیمی، باید عملکرد آنها را بررسی و ارزیابی کنید. باید بهطور منظم آنالیز کلمات کلیدی را انجام دهید و گزارشات سئو از رقبایتان تهیه کنید تا بررسی شود که آیا استراتژی تجزیه و تحلیل رقابتی شما درست و هدفمند کار کرده است یا خیر. تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا شامل بررسی سایتهایی است که به محتوای خود لینک میدهند و این لینکدهی، چگونه بر رتبه و قدرت دامنه آنها تاثیر میگذارد. شما میتوانید با استفاده از این تکنیک مبتنی بر داده، بینش ارزشمندی به دست آورید و یک استراتژی لینکسازی مشابه روی سایت خودتان انجام دهید و نتایج خوبی بگیرید. با این حال اگر سایت شما در رابطه با اخبار روز، تولید محتوا می کند، نیاز به تمرکز برروی جذب مخاظب و افزایش بازدید است. بنابراین تیم آوادیس متناسب با فعالیت شما، استراتژی سئو را تدوین می کند.
به یاد داشته باشید که اگر سایت شما دیر لود شود، کاربران خیلی زود ترجیح میدهند آن را ترک کرده و به سراغ سایت رقیب بروند. به دلیل اینکه تمرکز سایتهای خبری بیشتر روی اخبار جدید و به روز است ممکن است مسیر درستی برای کرول محتوای سبز قدیمی وجود نداشته باشد، این باعث میشود دسترسی به محتوا امکانپذیر نباشد. راه حل آن استفاده از دکمههای جاوا اسکریپت برای بارگیری بیشتر مقالات در صفحات دستهبندی، ایجاد صفحهبندی یا پیجینیشن در صفحات کتگوری و استفاده از صفحات آرشیو است. این لیست نمایانگر سئوکاران برجسته ایران است که هرکدام در زمینههای مختلف سئو تخصص دارند و کمک شایانی به بهینهسازی وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین کردهاند. برای انتخاب بهترین سئوکار برای نیازهای خاص کسبوکار خود، حتماً به بررسی سابقه کاری، تخصص و بازخورد مشتریان توجه داشته باشید. تحلیل کیورد رقبا فرآیندی است که در آن معیارها و SERPها برای کلمات کلیدی رقیب بررسی میشوند.
همانطور که گفته شد، محتوا باید براساس کلمات کلیدی نوشته و در قسمتهای مختلف متن درج شود تا باعث ظاهر شدن صفحه در نتایج گوگل باتوجه به جستجویی که کاربر انجام می دهد شود. از اقداماتی که برای تدوین استراتژی سئو باید انجام دهید، این است که لیستی از خدمات، محصولات و مطالب مرتبط با حوزه فعالیت سایت آماده کنید. پیشنهاد می شود با ایده گرفتن از رقبای اصلی خود این لیست را تهیه کنید و با استفاده از ابزارهای سئو مانند kwfinder، keywordtools، Ahrefs، SEMRush به سرچ عبارات و کلمات کلیدی به دست آمده بپردازید. برای دستیابی به میوه سئو که افزایش بازدید، درآمد و کسب رتبه اول گوگل است، نیاز به استراتژی سئو داریم. برنامه ریزی دقیق با اهداف بلند مدت، برای بهبود رتبه سایت در گوگل را تدوین استراتژی سئو می گویند.
با وجود الگوریتمهایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان دادهشده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. به این معنی که اگر شما در یک نقطه از شهر باشید، نتایجی که میبینید ممکن است با نتایجی که فرد دیگری در نقطه دیگری از همان شهر میبیند، متفاوت باشد.علاوه بر این، الگوریتم موش کور تلاش میکند تا نتایج تکراری را هم حذف کند. بهعنوان مثال اگر یک کسبوکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آنها را نمایش دهد. همانطور که قبلا مطالعه کردید، یافتن کلمات کلیدی مرتبط و بررسی رقبا از اولین اقداماتی است که در تدوین استراتژی سئو به آن پرداخته می شود.
زمانی که لینک صفحات خود را در وبسایتهای دیگر قرار میدهید، در واقع در حال انجام لینکسازی خارجی هستید. هرچند که داشتن تعداد زیادی بک لینک میتواند به افزایش رتبه سایت کمک کند، اما باید توجه داشت که کیفیت لینکها از کمیت آنها مهمتر است. بنابراین، قبل از قرار دادن لینک خود در سایتهای دیگر، لازم است وضعیت آنها را بررسی کنید تا از دریافت امتیاز اسپم از گوگل جلوگیری کنید و نتایج مثبتی حاصل کنید. هدف ما افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو و کسب ترافک بیشتر است. اجرای استراتژی سئو با توجه به نقاط ضعف و قوت سایت شما برای افزایش درآمد و کسب مجدد رتبه گوگل از دست رفته انجام می شود.
در پروژه های من کیفیت در کنار اخلاق حرف اول را می زند و عاشق چالش و حل مسئله هستم. استفاده از شبکههای اجتماعی رونق بسیار زیادی گرفته است و بسیاری از خبرگزاریها علاوهبر فعالیت در بستر وب، در سوشال مدیا نیز فعالیت دارند. آپدیت مطالب نیز اعتبار صفحات سایت شما را ارتقا خواهد داد و به دیدهشدن در نتایج اولیه کمک شایانتوجهی خواهد کرد. فرض کنید برای خبر «مانور موشکی کره شمالی در نزدیکی مرز کره جنوبی» میخواهید یک عنوان انتخاب کنید که توجه مخاطب را جلب کند. با توجه به اینکه سایت شما خبری است و ماهیت آن انتشار اخبار است باید بیشتر به درج اخبار بپردازید.
اگر شما جذاب ترین اخبار را در اولین زمان منتشر کنید اما در صفحه دوم نتایج سرچ قرار بگیرید یا مخاطبی ندارید یا مخاطبان شما انگشت شمار می شوند! خود ما هم برای خواندن یک خبر معمولا لینک های اول را باز می کنیم و اینجاست که سئو سایت خبری اهمیت پیدا می کند. در سئو سایت خبری سرعت انتشار اخبار اهمیت زیادی دارد و اخبار داغ باید به سرعت در سایت شما قرار گیرد و ایندکس شود. گوگل به این سایتهایی که همیشه اولین نفر یک خبر را منتشر میکنند اهمیت بیشتری داده و رتبه بالاتری میدهد. در دنیای دیجیتال امروز، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی در موفقیت آنلاین کسبوکارها ایفا میکند.
Chatbots و موتورهای تولید محتوا نیز در حال تغییر نحوه ارائه اطلاعات هستند و حتی گوگل از مدلهای زبانی پیشرفته مانند MUM (Multitask Unified Model) برای درک بهتر مطالب استفاده میکند. این فناوریها باعث شدهاند که تولید محتوای بیکیفیت و تکراری بهشدت افت کند، زیرا گوگل قادر است تفاوت میان محتوای عمیق و سطحی را بهوضوح تشخیص دهد. از این رو، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Bard برای بهینهسازی و تحقیق کلمات کلیدی توصیه میشود، اما تولید محتوای ماشینی بدون نظارت انسانی خطرناک است. گوگل از الگوریتمهای SpamBrain برای تشخیص محتوای اسپم (Spam) و غیرارزشمند استفاده میکند، بنابراین مقالاتی که بدون ارزشافزوده تولید شوند، ممکن است بهراحتی دچار افت رتبه شوند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسبوکارها باید از AI برای تحلیل دادهها و بهینهسازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. موارد زیادی وجود دارند که برای ارتقای سئو سایت خبری باید به آنها توجه کرد که در این بخش مهمترین و کاربردی ترین آنها را خواندید.
بیشتر این دادهها در مورد مخاطبان یک کسبوکار یا مشتریان آن، وجود دارد. اگر بارگذاری تصاویر یا رسانه ها با حجم بالا انجام شود باعث افت سرعت و بازخورد منفی تجربه کاربری می شود. برای همین بهتر است قبل از بارگذاری در سایت به حجم فایل رسانه ها دقت کنید. این روش برای افزودن برخی از پتانسیلهای رتبهبندی به محتوای شما بسیار ضروری است. شما نه تنها صفحه قدیمی خود را با محتوای تازه و لینکهای جدید به روز میکنید و ارتباط بین آنها ایجاد میکنید، بلکه شما در حال افزودن لینکهایی به محتوای جدید خود نیز هستید.
رپرتاژ آگهی در سایت های معروف میتواند یکی از اقدامات مؤثر در این راستا باشد. برای گرفتن این تصمیم باید بدانید در چه زمانی می خواهید به چه هدفی برسید. استراتژی سئو در هر کسب و کاری متفاوت است و با توجه به بودجه، اهداف و روش ها تعیین می شود. پس بهطور کلی قبل از اینکه برای انجام استراتژی سئو اقدام کنید، باید جواب سؤالهای زیر را بدهید. کد وب سایت شما حدامکان کم حجم باشد و باید اسکریپت های بلااستفاده را حذف کنید تا در زمان بارگذاری صفحه شما کمک کند و هرچه زمان بارگذاری سریع تر به معنای سئو بهتر است.
همچنین تولید محتوای آموزشی، پاسخگوی خیل عظیمی از مخاطبان خواهد بود که روزانه وقت زیادی را در شبکههای اجتماعی سپری میکنند و به دنبال پاسخی برای پرسشهای خود هستند. برندسازی و ایجاد آگاهی از برند در بین کاربران فضای مجازی، یکی دیگر از مزایایی است که حضور در شبکههای اجتماعی برای شما به ارمغان میآورد. گوگل نیوز سرویس خبری است که در آن تازهترین اخبار روز دنیا نمایش داده میشود. طبیعتاً نمایش سایت خبری شما در این سرویس احتمال مراجعهی کاربران را به آن افزایش میدهد. یکی از خدمات سئو سایت خبری در منتوریکس تنظیم و تدوین محتوای شما بر مبنای استانداردهای گوگل نیوز و در نهایت نمایش آن در این سرویس است.
اولین اهمیت تحلیل رقبا در سئو این است که شما را قادر میسازد تا تشخیص دهید رقبای اصلی شما در بازار چه کسانی هستند. پس از شناسایی رقبا میتوانید تجزیه و تحلیل بیشتری برای سنجش جایگاه آنها در بازار انجام دهید. با انجام این کار، شما باید هم رقبای تجاری و هم رقبای آنلاین را پیدا کنید. در سال 2024 نیز لینک سازی تاثیر بسزایی در سئو دارد و این به معنی خرید لینک و بازدیدهای پنجرهای تعداد بالا نیست. بنابراین سعی کنید لینک های باکیفیت در سایت های خوب و معتبر ایجاد کنید.
پس رعایت تمامی اصول سئو تکنیکال در بالا بردن سرعت سایت و مواردی از این دست، بسیار مهم در جهت سئو سایت های خبری است. به دلیل انتشار زیاد محتوا در سایتهای خبری احتمال تولید محتوای تکراری بیشتر است. برای بهبود رتبه سایت و بهینه سازی محتوای خبری از کنیبالیزیشن (canibalization) یا ایجاد محتواهای تکراری جلوگیری کنید و با تیم محتوا در این خصوص هماهنگ باشید. برای موفقیت سایت خبریتان و افزایش اعتبار و اعتماد بیشتر کاربران بهتر است از شبکههای اجتماعی یا سوشال مدیا نیز برای نمایش اخبار خود به طور پیوسته استفاده کنید. به اشتراک گذاری لینک ها یا اخبار در سوشال روی سئو سایت خبری تاثیر مثبت دارد. گوگل دیگر فقط به محتوای متنی نگاه نمیکند؛ بلکه به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه دارد.
آیا این بدان معناست که شما نیاز دارید روی آن کلمات رقابت کنید؟ نه… لازم نیست! علاوه بر این، شرکتهای بزرگ بودجه کلانی دارند تا اطمینان حاصل کنند که همیشه روی آن کلمات کلیدی رتبه بالایی خواهند داشت. تجزیه و تحلیل رقابتی سئو موثر و کارآمد است زیرا نیازی نیست تحقیقات خود را از ابتدا شروع کنید. شما میتوانید سایر رقبا را مشاهده کنید و رویههای مثبت آنها را در فعالیتهای سئویی خود اعمال کنید. به عبارت دیگر، فرض کنید شما یک مغازه دارید و میخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید.
الگوریتم گوگل روز به روز هوشمندتر میشود و با استفاده از ورودی مداوم خصوصیات انسانی به آن، همچنان با تفکر ما همسو میشود. همانطور که گفته شد، هیچ روزنه هوشمندانه یا فرمولی جادویی برای گول زدن یک موتور جستجو وجود ندارد، بنابراین تلاش نکنید. بخشی که به خوانایی مطالب اشاره دارد، به معنای آنچه در پلاگین Yoast SEO به عنوان معیار ایجاد شده نیست! زیرا این افزونه (در قسمت خوانایی) به زبان فارسی دارای یک سری مشکلات و باگها است که نمیتوان به آن اعتماد کرد و خطاهای غیرمنطقی نشان میدهد. بنابراین اگر از سیستمهای وردپرس برای سایت خود استفاده میکنید، بدانید که موضوع خوانایی موضوعی نیست که در افزونه بررسی شود.
بهعنوان مثال خبرگزاری BBC، با توجه به زمینه فعالیت آرکتایپ حکیم دارد و از لحاظ شخصیتی نیز میتوان آن را یک انسان کلاسیکپوش و مرموز توصیف کرد. بهطور خلاصه، برندینگ یکی از استراتژیهای موثر در راستای افزایش بازدید سایت خبری به شمار میرود. پیشتر نیز گفتیم که سئو، مجموعه فرآیندهایی است که به دیدهشدن سایت خبری شما در نتایج اولیه جستجو (SERP) کمک میکند. بنابراین برای جلوگیری از بروز این چالش و افزایش بازدید سایت خبری، حتما آن را با ایجاد دستهبندیهای مختلف، سازماندهی کنید. فرض کنید بهعنوان مخاطب وارد یک سایت خبری جامع شدهاید و به دنبال اخبار اقتصادی روز هستید اما با حجم زیادی از خبر، بدون نظم و دستهبندی مواجه میشوید.
به علاوه شما در این ابزارها و وارد کردن آدرس سایت دلخواه میتوانید برترین رقبای سایت موردنظر را شماده کنید. در ابزار Semrush امکان مشاهده برترین صفحات یا Top Page های رقبا را دارید که میزان ترافیک هر صفحه، تعداد کلماتی که برای آن صفحه هدفگذاری شدهاند و بک لینکهای هر صفحه را نشان میدهد. بهترین ابزارهای تحلیل کیورد رقبا را در ادامه آوردهایم که برای آنها نسخه پولی و رایگان در دسترس است. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتیکه تعداد این گزارشها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه میشود.
مهارت انتخاب کلمات کلیدی از دیگر شاخصه هایی است که سئوکار باید داشته باشند. تیم سئو همواره میتواند کلیدواژههای محتواهای همیشه سبز را بهبود دهد اما در خصوص محتواهای ترندی، انتخاب کلیدواژه درست شانس سایت شما را برای جذب ترافیک بیشتر، بالا میبرد. ما به عنوان تیم سئو میتوانیم آموزشهای لازم را به کارمندان شما بدهیم. بنابراین دستهبندی و ایجاد تگ یا برچسب، یکی از اقدامات مهم در راستای افزایش بازدید سایت خبری محسوب میشوند. این قسمت که با نام نوار جستجو یا سرچبار شناخته میشود، در سایتهای مختلفی از جمله سایتهای خبری کاربرد دارند.
بعد از ایجاد محتوا باید به صفحه لینک دهی کنید تا محتوا مورد توجه گوگل قرار گیرد. برای لینک دهی بهتر است از یک سایت معتبر که مخاطبان فعالی دارد مانند انجمن ها استفاده کنید و لینک محتوای ایجاد شده را در دید کاربران قرار دهید تا علاوه بر افزایش ورودی، گوگل به محتوای شما توجه کند. اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی خاصی وجود دارند که برای رقبای شما رتبه بالایی دارند اما شما از آنها استفاده نمیکنید، توصیه میشود آنها را در سایت خود قرار دهید. برای رسیدن به این هدف میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید، از جمله ایجاد پیوند با کلمات کلیدی و بازنویسی محتوای موجود برای گنجاندن کلمات کلیدی جدید. به عنوان بخشی از بهینهسازی سایت برای دستگاههای تلفن همراه، خوب است که به بهبود عملکرد جستجوی صوتی فکر کنید.
این کار نه تنها اعتبار شما را افزایش میدهد، بلکه به معرفی شما به کاربران جدید و گسترش دامنه دسترسیتان کمک میکند. یکی از مهمترین مراحل در راهاندازی کمپین سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. انتخاب صحیح این کلمات میتواند شما را به درستی به مخاطبان هدف معرفی کند، در حالی که انتخاب اشتباه آنها میتواند به از دست دادن کاربران و مشتریان منجر شود. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی خود را اولویتبندی کرده و سپس بر اساس آنها محتوای جذاب و هدفمند تولید کنید. هر کسبوکاری که وبسایتی دارد و قصد جذب مشتریان از طریق اینترنت را دارد، به سئو نیاز دارد. اگر شما هم میخواهید با مراحل راهاندازی یک کمپین سئو آشنا شوید، با ما همراه باشید.
همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Trends برای درک بهتر از عملکرد کلمات کلیدی و روندهای جستجو استفاده کنید. برای مثال اگر فروشگاه گل دارید در کیورد خرید گل و گیاه اولین رقیب شما در تصویر زیر مشخص شده است و رقبای بعدی در سایر رتبهها قرار دارد. همانطور که در قسمتهای قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش میکند تا با بهروز نگه داشتن الگوریتمهای خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکتهی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوهی عملکرد آنها بهدلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمیشود. همچنین معمولاً پس از این سمینارها، تحلیلهای مختلفی از سمت متخصصین سئو ارائه میشود که با استفاده از آنها میتوانیم به این نتیجه برسیم که آپدیت جدید گوگل چگونه کار میکند و ما چطور میتوانیم با آن سازگار شویم. اگر مدیر سایت خبری هستید سایت شما همگام با اخبار متغیر روز مدام در حال تغییر است.
اخیراً یک پارامتر به الگوریتم های گوگل اضافه شد که در آن سایت هایی که نسخه موبایل دارند و ریسپانسیو هستند، در ابتدا ایندکس می شوند. اینطور به نظر میرسد که موبایل فرندلی بودن یک سایت در 2024 هم باید در استراتژی شما جایگاهی محکم و قطعی داشته باشد. وب سایت هایی مانند GUIDES & TUTORIALS ، Moz ، journal seo از جمله وبسایتهایی هستند که توانستهاند با این استراتژی، سئو سایتشان را دگرگون کنند. نقشه زیر جایگاه افرادی را نشان میدهد که در سراسر دنیا به زبان فارسی صحبت میکنند، اما این نقشه چندان به کار نمیآید. اگرچه کشورهایی که در تصویر میبینید به زبان فارسی صحبت میکنند، اما زبان فارسی در هریک از این کشورها با دیگری به کل متفاوت است.
اهمیت بهینه سازی محلیبرای کسب و کارهایی که مشتریان آن ها به محدوده خاصی تعلق دارند، سئو محلی می تواند بهترین انتخاب باشد. استراتژی سئو سایت به برنامهریزی، هدفگذاری و اجرایی کردن اهداف برای بالا بردن رتبه در صفحۀ اول موتور جستجو گفته میشود.به زبان سادهتر، استراتژی سئو راهی است که شما باید برای افزایش ترافیک سایت خود در پیش بگیرید. باید برای هر قسمت از سئو سایتتان، استراتژی مشخصی داشته باشید؛ از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی گرفته تا تولید محتوا برای سایت. اگر کورکورانه دست به بهینهسازی سایت بزنید، احتمال پیروزی بسیار کم است. امروزه شبکه های زیادی در فضای مجازی وجود دارند که برای جذب مخاطبان و ارتقای سئو سایت خبری باید از قابلیت های آنها استفاده کرد.
هنگامی که افراد در مورد یک خبر جستجو میکنند، معمولا لینک اول تا سوم را برای مطالعه انتخاب خواهند کرد. ساختار نقشه سایت و تقسیم آن به چند بخش ممکن است الزاما باعث ایندکس بهتر نشود ولی کمک میکند تا بتوانید بخشهایی که مشکل فنی دارند را پیدا کنند و ممیزی را راحتتر انجام دهید. مثلا اگر تعدادی از مقالات در بخش سرگرمی هستند باید در سایت مپ XML سرگرمی قرار بگیرند. بودجه خود را صرف خزش صفحات کم ارزش نکنید زیرا همین باعث میشود محتوای ارزشمند شما دیده نشود. محتوای تکراری ایجاد نکنید و صفحاتی که تمایلی به خزش آنها ندارید را با فایل robots.txt مسدود کنید تا سرعت خزش سایت را افزایش دهید. در نتیجه برای اینکه ترافیک سایت خود را بالا نگه دارید باید به طور مداوم اخبار بیشتری را منتشر کنید.
خوشبختانه کارهای زیادی میتوانید برای لود شدن سریعتر وبسایت انجام دهید که بیشتر آنها به راحتی قابل اجرا هستند. میتوانید تصاویر را فشرده کنید و با این کار زمان لود شدن صفحات سریعتر خواهد شد. حتی میتوانید از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید تا به کاربران جهانی اجازه دسترسی به محتوای شما بدون نیاز به پینگ سرور داخلی بدهد. اگر می خواهید وب سایت خود را به زبانهای دیگر و برای بازارهای دیگر آماده کنید، بدانید که محتوای شما باید برای دیگر زبانها خوانا و مفید باشد. بومیسازی محتوا کار زمان بری است، ولی به شما کمک میکند که پا به بازاری بگذارید که در آن رقیب کمتری دارید.کشورهای در حال رشد و توسعه همیشه مکانهای خوبی برای سرمایه گذاری هستند.
در این مقاله نکات مهمی را بیان خواهم کرد که هر وبمستری باید آنها را به خاطر داشته باشد و همچنین چگونه یک استراتژی سئو را باید تنظیم و تشریح کنیم. البته فاکتورهای بسیار زیادی برای بالا بردن رتبه سایت وجود دارد اما برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. یکی از راه های آسان برای ایجاد بک لینک این است که مقاله خبری خود را به عنوان یک منبع ذکر کنید و در وبلاگ ها منتشر کنید تا به این صورت سایت شما مطرح شده و مخاطبان با آن آشنا شوند. تحقیق کلمات کلیدی در حوزه خبر بسیار نقشی اساسی دارد زیرا عملا شما در بخش سئو خبری، چند کلمه کلیدی خاص ندارید و ترند های سرچ کاربران، به صورت روزانه به عنوان کلمات شما انتخاب می شود. تاریخ انتشار مقالات با کلمات کلیدی درست، هر چه دیر تر باشد، کاربران به سایت های رقیب خواهند رفت. باید به صورت مداوم و با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند سمراش، ترند ترین سرچ های کاربران را یافته و براساس ان، اخبار و مقالات جدید منتشر کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری